RED FOX MAG : Eπιτέλους νίκησε ο Ροβάμπερα στο WRC Finland !!!

  

Ο Φινλανδός Ροβάμπερα έβαλε τέλοςσε δύο αρνητικά ρεκόρ.

Γράφει ο Ευάγγελος Φ. Γιαννόπουλος. (1)  

Ήταν ο μοναδικός Φινλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής που δεν είχε κερδίσει το ράλλυ Φινλανδίας !!! Επίσης έβαλε τέλος στο σερί των μη Σκανδιναβών οδηγών που κέρδισαν επί οκτώ συναπτά έτη στην Φινλανδία !!! Στον πιο γρήγορο αγώνα στην ιστορία του WRC κέρδισε με μέση ωριαία ταχύτητα τα 130 χιλιόμετρα ανά ώρα. 

Από την αρχή ως το τέλος, το Ράλι Φινλανδίας 2025 φέρει το ονοματεπώνυμο ενός και μόνο οδηγού: του Kalle Rovanpera. Ο δύο φορές πρωταθλητής έδειξε απ' την αρχή ως το τέλος την ταχύτητά του, και για πρώτη φορά φέτος ένιωσε άνετα με τα χωμάτινα ελαστικά της Hankook, για να πάρει τη νίκη να δώσει άλλη αύρα στη μάχη του πρωταθλήματος.  Ο Ροβάνπερα δεν πήρε απλά την παρθενική του εντός έδρας νίκη. Φεύγει από τη Φινλανδία έχοντας την μέγιστη δυνατή βαθμολογική συγκομιδή των 35 βαθμών.  

Ο Κάλε εκτός από τον αγώνα κέρδισε τόσο την Super Sunday όσο και την Power Stage. O δις παγκόσμιος πρωταθλητής ME βάση τον συνδυασμό αποτελεσμάτων των αντιπάλων του- πέτυχε ένα πολύ κρίσιμο αποτέλεσμα στην οικονομία του πρωταθλήματος. Ιστορικός ήταν και ο θρίαμβος της Toyota που είδε πέντε αγωνιστικά της να καταλαμβάνουν τις πέντε πρώτες θέσεις. Πίσω από τον Ροβάνπερα τερμάτισαν οι Κατσούτα, Οζιέ, Έβανς και Πάγιαρι. 

Έκτος ήταν ο άτυχος στη Φινλανδία Νεβίλ ενώ οι Μακέρλιν, Σεσκς, Μουνστέρ και Τάνακ συμπλήρωσαν την βαθμολογούμενη δεκάδα.  Εκ νέου άτυχος ο Φουρμό που είχε και πάλι κλατάρισμα, αυτήν τη φορά στην Power Stage. Στο WRC2 κέρδισαν οι Κόρχονεν/Βινίικα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το φετινό Ράλλυ Φινλανδίας ήταν ο ταχύτερος αγώνας όλων των εποχών στο WRC!  

Η μάχη του πρωταθλήματος. Έπειτα από το Ράλλυ της Φινλανδίας ο Έβανς ανέκτησε την πρωτοπορία στο πρωτάθλημα με 176 βαθμούς. Δεύτερος, όμως, έχει περάσει ο Ροβάνπερα με 173! Ο Οζιέ -ο οποίος θα τρέξει και στην Παραγουάη- έχει 163 και μπορεί ακόμη να παλέψει για το πρωτάθλημα. Τους ίδιους βαθμούς έχει και ο Τάνακ ενώ ακολουθεί ο Νεβίλ με 125.  

Ο Βέλγος δήλωνε μετά τη χθεσινή ημέρα ότι μάλλον είναι εκτός μάχης για το πρωτάθλημα. Φυσικά, πολλά μπορούν να συμβούν στους πέντε αγώνες που απομένουν. Και όλοι οι διεκδικητές του φετινού τίτλου είχαν τα σκαμπανεβάσματά τους. Ωστόσο εντός της Hyundai όλα δείχνουν ότι ο Τάνακ έχει τον πρώτο λόγο.  

Στους κατασκευαστές η Toyota προηγείται με 458 βαθμούς έναντι 371 της Hyundai. Πολύ δύσκολα οι Ιάπωνες θα χάσουν τον φετινό τίτλο. Η Ford είναι τρίτη με 129 βαθμούς. 

Εδώ και δεκαετίες ο κορυφαίος αγώνας στον κόσμο (WRC Finland), ο πιο γρήγορος-θεαματικός ήταν καθαρά Φινλανδική υπόθεση. Εν τούτοις από το 2017 οι Φινλανδοί αγνοούν την νίκη !!! Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού.  

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής (2022-2023) Κ. Ροβάνπερα δεν έχει νικήσει ποτέ στον αγώνα της πατρίδας του !!! Αιτία για αυτό η εντιμότητα του. Ο Ροβάνπερα ήταν ταχύτερος σε όλο τον αγώνα. Δυστυχώς όμως όπως όλοι οι Φινλανδοί οδήγησε Flat Out και προς το τέλος του αγώνα πάτησε μια πέτρα το Yaris και εκτροχιάστηκε. Η εντιμότητα στέρησε την μεγάλη νίκη από τον Φινλανδό.   

Οι Φινλανδοί οδηγοί δεν κάνουν αγώνες τακτικής-σκοπιμότητας. Είναι οι πιο έντιμοι που υπάρχουν. Υπενθυμίζω το 2006 ο μεγάλος Μάρκους Γκρόνχολμ αγωνιζόταν στο WRC Αυστραλίας το 2006 χωρίς αντίπαλο. Ο Σεμπαστιάν Λέμπ είχε τραυματιστεί με mountain bike και έμεινε εκτός αγώνων μέχρι το τέλος της χρονιάς.  

Όμως αντί ο ψηλός Φινλανδός να χαμηλώσει ταχύτητα οδήγησε σε ιλιγγιώδης ρυθμούς και έχασε το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2006, καθώς βγήκε εκτός δρόμου και διέλυσε μερικώς το Ford Focus !!! Κάτι αντίστοιχο έγινε και με τον Γιάρι Μάτι Λατβαλα στην αγώνα της Γερμανίας ο οποίος έχασε τον έλεγχο του Polo R και μπήκε μέσα στους αμπελώνες, χαρίζοντας τον παγκόσμιο τίτλο στον Σεμπαστιάν Οζιέ. 

Εάν είχαν μειώσει την ταχύτητα τους οι τρεις Φινλανδοί (Γκρόνχολμ, Λάτβαλα και Ροβάμπερα θα είχαν προσθέσει ακόμη  δυο παγκόσμια πρωταθλήματα στην συλλογή τους και ο Kale την πρώτη μεγάλη νίκη στον κορυφαίο αγώνα του κόσμου, ο οποίος παράλληλα είναι και ο εθνικός αγώνας των Φινλανδών. Τελικά αυτό έγινε το 2025 στον βροχερό ράλλυ των χιλίων λιμνών.

Εδώ και δεκαετίες ο κορυφαίος αγώνας στον κόσμο (WRC Finland), ο πιο γρήγορος-θεαματικός ήταν καθαρά Φινλανδική υπόθεση. Εν τούτοις από το 2017 οι Φινλανδοί αγνοούσαν την νίκη !!! Αυτό συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού.  

Κλείνοντας να υπενθυμίσω ότι μια αγωνιστική-αθλητική, μια πολιτική, κοινωνική, επιστημονική επιτυχία για να έχει ηθική αξία, δεν πρέπει ποτέ να επιτυγχάνεται εις βάρος της ευημερίας, της αξιοπρέπειας, της ηθικής, της ελευθερίας και της υγείας-ζωής των άλλων ανθρώπων.   

(1) ΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ ΜΑΣ. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΤΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ. ΚΛΙΚ ΕΠΑΝΩ ΣΤΑ ΜΠΛΕ ΓΡΑΜΜΑΤΑ. 

Τρεις παγκόσμιες καινοτομίες από τον Ευάγγελο Φ. Γιαννόπουλο :

Πως και γιατί θα πρέπει να συνδυάσουμε αρμονικά τα δύο κορυφαία αθλητικά γεγονότα στην Ελλάδα για την αποφυγή των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων ;

Πρότυπο προπονητικό πρόγραμμα αποφυγής σοβαρών και θανατηφόρων ατυχημάτων.

Περιοδικό ειδικού σκοπού Ellas Wrc :Επιβίωση από την υβριδική απειλή : Ίδρυση σχολείων μηχανοκίνητου αθλητισμού με το Φινλανδικό σύστημα εκπαίδευσης. Ευάγγελος Φ. Γιαννόπουλος Γεωστρατηγικός αναλυτής.

Ευάγγελος Φ. Γιαννόπουλος (Γεωστρατηγική-εθνική επιβίωση) : Μετά τα μουσικά σχολεία δημιουργία Γυμνασίων-Λυκείων και πανεπιστημιακών σχολών μηχανοκίνητου αθλητισμού.



https://www.youtube.com/watch?v=l98LlpLydNY


0 comments: